Filmy - FilmLine.pl

Filmy:

Cut Bank

Aktualizacja: 2016-06-10 16:23:15



Film Miasteczko Cut Bank (2014) W miasteczku Cut Bank dochodzi do zbrodni. Okazuje się, że młody chłopak przypadkiem rejestruje morderstwo, a video staje się dowodem w sprawie. Szeryf jednak nie wierzy w niewinność mechanika.

Ocena: 5/10 (346)
Premiera: PL (2014-06-16)
Długość: 01:33:00
Gatunek: Thriller
Produkcja: USA
Reżyseria: Matt Shakman
Scenariusz: Roberto Patino
Muzyka: James Newton Howard
Zdjęcia: Ben Richardson

Obsada: Liam Hemsworth - Dwayne McClaren, Teresa Palmer - Cassandra Steeley, John Malkovich - Szeryf Vogel, Billy Bob Thornton - Big Stan Steeley , Bruce Dern - Georgie Wits, Michael Stuhlbarg - Derby Milton, Oliver Platt - Joe Barret, Ty Olsson - Harvey

Miasteczko Cut Bank:


Miasteczko Cut Bank - 00:00:00 / 01:33:00
„Miasteczko Cut Bank” to amerykański thriller z 2014 roku. Film miał swoją premierę w Polsce 22 maja 2015. Reżyserem produkcji jest Matt Shakman, a scenariusz filmowy opracował Roberto Patino. Głównym bohaterem tej nieco dziwnej opowieści jest Dwayne McLaren. Chłopak był kiedyś sportowcem, a aktualnie pracuje jako mechanik samochodowy. Ma dwadzieścia pięć lat i nie widzi przyszłości w Cut Bank. Jego największym marzeniem jest wydostanie się z mrocznej dziury, w której mieszka. Dwayne pokłada nadzieję w zarejestrowanym na taśmie video zabójstwie listonosza. Firma pocztowa wyznaczyła bowiem wysoką nagrodę za dostarczenie dowodów w sprawie. Szeryf nie pokłada jednak wiary w słowa głównego bohatera i nie wierzy w to, że chłopak znalazł się w miejscu zbrodni zupełnym przypadkiem. W filmie Matta Shakmana mamy więc wszystko: małe miasteczko, młodych bohaterów, szeryfa, zbrodnię i intrygę.

Recenzja Filmu Miasteczko Cut Bank:



Domino zbrodni (?) - o „Miasteczku Cut Bank” w kilku słowach



(Po)równanie



„Miasteczko Cut Bank” rozpoczyna się kapitalnie. Niestety akcja filmu szybko gaśnie, pozostawiając po sobie jedynie popiół, z którego nie jest w stanie odrodzić się żaden Feniks. Pierwsze sceny zbudowane na zasadzie doskonałego kontrastu zatrzymują i zachęcają do uczestnictwa w kryminalnej podróży po tajemniczą przesyłkę. Środek jest jak miąższ gorzkiego jabłka (ciężkostrawne), zakończenie w pocztowym klimacie znów skupia uwagę odbiorców. „Cut Bank” jest więc typową sinusoidą, w której można natrafić i na dołek i na szczyt. Film z założenia miał być czarną komedią eksponującą absurdy. I faktycznie, nie sposób nie odnaleźć w „Miasteczku” echa z produkcji braci Coen. Matt Shakman (reżyser „Cut Bank”) chciał skopiować małomiasteczkową atmosferę i uwydatnić żywot mieszkańców w miejscu apatycznym, bezczynnym, w którym wszyscy bohaterowie kręcą się w kółko i tylko w snach snują wielkie plany. Niestety, Shakman zapomniał o tym, że należy obraz wyposażyć we własny charakter. Tego bowiem brakuje tej produkcji. Owszem, na planie pojawiają się aktorzy znani z filmów braci Coen np.: John Malkovich („Tajne przez poufne”) i Billy Bob Thornton („Fargo”), Stuhlbarg („Poważny człowiek”), ale przecież to nie wszystko. Bez nadania produkcji indywidualnej barwy, nastroju, klimatu, otrzymujemy wersję wypaczoną i zdeformowaną.

Niewiadoma


Ciężko tak naprawdę wskazać, kto jest głównym bohaterem „Miasteczka”. Czy może młody mechanik samochodowy Dwayne McClaren (średni w swojej roli Liam Hemsworth), szeryf, który ma problem z przełykaniem morderstwa (John Malkovich), listonosz (Bruce Dern), który umiera, „zmartwychwstaje”, umiera… czy może Derby Milton (Michael Stuhlbarg) wypatrujący pocztowej przesyłki, odludek i szaleniec w zasadzie. Tak naprawdę, każdy z wymienionych bohaterów może zajmować miejsce tego głównego, choć dla mnie na pierwszy plan wysuwa się… właśnie Milton. Mimo że Dwayne odpowiada za cały ten krąg szaleństwa, to jednak pocztowa przesyłka, której Derby nie otrzymał, wywraca świat bohaterów do góry nogami.
Początek przypomina eksplozję. Dwayne jest znudzony mieszkaniem w Cut Bank. Marzy o tym, żeby wraz ze swoją dziewczyną Cassandrą Steeley (Teresa Palmer) zmienić miejsce do dalszego życia, poruszyć inną ziemię. W Cut Bank zna bowiem praktycznie każdego, każdą twarz potrafi rozpoznać (choćby z widzenia). W pewien słoneczny dzień młodzi wybierają się w urocze miejsce, na pola, aby nagrać filmik promujący małą mieścinę. Cassandra opowiada przed kamerą o miasteczku, które otoczone jest polami rzepaku i pszenicy, o miejscu pełnym życzliwości, pełnym radości. Moment tej sielskiej opowieści łączy się ze strzałami, które padają kilka kroków od miejsca nagrywania. Tajemniczy przybysz zabija listonosza. Punkt wyjściowy faktycznie ciekawy, intrygująca zbrodnia. Złote pola zestawione z morderstwem - stanowi to niesamowity kontrast. Dwayne nagrywa zbrodnię. Liczy również na nagrodę za ujawnienie nagrania. Jest jednak ktoś, kto nie wierzy młodemu mechanikowi. To szeryf. Surowy, chłodny i powściągliwy. Pierwsze w historii morderstwo w Cut Bank wywołuje w nim emocje.

Sinusoida


W filmie „Miasteczko Cut Bank” na pochwałę zasługuje wstęp, zakończenie i muzyka. Akcja w środku przytłacza, tłamsi, nudzi, dekoncentruje. To sinusoida.
Obraz Shakmana to opowieść o marzeniach pośród rzepakowych, złotych pól. O poszukiwaniu: szczęścia i zabójcy. O tym, jak w jednej chwili może się zmienić życie mieszkańców spokojnego miasteczka i jak bardzo może namieszać jedna niedostarczona przesyłka.

Silver


Miasteczko Cut Bank - Zdjęcie 1 Miasteczko Cut Bank - Zdjęcie 2 Miasteczko Cut Bank - Zdjęcie 3 Miasteczko Cut Bank - Zdjęcie 4 Miasteczko Cut Bank - Zdjęcie 5 Miasteczko Cut Bank - Zdjęcie 6 Miasteczko Cut Bank - Zdjęcie 7 Miasteczko Cut Bank - Zdjęcie 8 Miasteczko Cut Bank - Zdjęcie 9 Miasteczko Cut Bank - Zdjęcie 10 Miasteczko Cut Bank - Zdjęcie 11 Miasteczko Cut Bank - Zdjęcie 12 Miasteczko Cut Bank - Zdjęcie 13 Miasteczko Cut Bank - Zdjęcie 14